Search Engine Optimalization

Search Engine Optimalization

Binnen het onderhouden en promoten van een webshop is SEO een term die je niet mag negeren. Maar wat houdt het precies in? SEO staat voor Search Enginge Optimalization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Dit betekent dat je een website zo gaat optimaliseren dat de webpagina’s relevant worden voor zoekmachines zoals Google. Hoe relevanter jouw website, hoe hoger jouw webpagina’s binnen zoekopdrachten komen staan. Het grote voordeel hiervan is dat je gemakkelijker gevonden wordt door potentiële klanten, zonder de hoge advertentie kosten. Meer informatie over SEO? Lees dan snel verder!

Hoe werkt SEO?

Dat klinkt je waarschijnlijk als muziek in de oren: gratis bezoekers! Maar klopt dat wel? SEO is gratis in de zin van dat er geen advertentiebudget nodig is om jouw website goed vindbaar te maken. Maar om hoog in de zoekopdracht naar voren te komen én om die plek te behouden, is tijd en energie nodig. Om je meer inzicht te geven in SEO leg ik hieronder de drie basisonderdelen uit:

Content

Content is zonder twijfel de meest belangrijke factor binnen SEO. Met behulp van bijvoorbeeld een blog kun je gemakkelijk pakkende stukken schrijven die relevant zijn voor jouw product of dienst. Wanneer je die blogposts voorziet van de juiste zoekwoorden vergroot je de vindbaarheid van de webpagina binnen de zoekmachines.

Techniek

Naast content is de techniek achter jouw website van belang bij SEO. Dit komt doordat zoekmachines jouw website doorzoeken naar de zoekwoorden. Het is daarom van belang een juiste URL structuur te gebruiken. Ook speelt de snelheid en gebruiksvriendelijkheid van jouw website een rol. Ten slotte is het van belang dat jouw website ook goed werkt op mobiele apparaten, aangezien de meeste website bezoekers jouw site zien vanaf hun smartphone of tablet. Sinds 2018 heeft Google daarom de Mobile First regel ingesteld. Hierbij wordt eerst de mobiele versie van je website beoordeeld. Bewuste toepassing van de techniek achter je website is dus van belang.

Lees verder

Autoriteit:

Hoe meer links er van social media, blogs of andere websites naar jouw eigen site gaan, hoe relevanter je wordt voor een zoekmachine. Dit wordt ook wel back-linking genoemd. Hierbij geldt: hoe relevanter de website met de back-link, hoe hoger de waarde van jouw website voor een zoekmachine. Kies daarom bewust met welke websites, blogs en social media accounts je samenwerkt.

Waar beginnen?

Nu je weet hoe de basis van SEO werkt en uit welke onderdelen het bestaat kan ik je optimaal ondersteunen. In de volgende stap maak ik een Quick Scan. Hierbij analyseren we samen jouw huidige website en gaan we op zoek naar verbeterpunten. Als hieruit blijkt dat ik jouw website kan optimaliseren op het gebied van SEO, maak ik vervolgens een plan van aanpak.

Je kunt bij mij kiezen uit twee formules:

  • Advies: Hierbij geef ik op basis van bovenstaande analyse een passend advies waarmee je zelf aan de slag kunt.
  • Outsourcing: Hierbij geef je de website optimalisatie uit handen en regel ik alles van A tot Z.

Wil je meer informatie over dit onderwerp of wil je een offerte aanvraag doen? Neem dan vandaag nog contact op!

INTERESSE?

Let’s 
Work
 together!
Neem contact op
Yeah!